אושר טרומית: מוקד החירום 101 יהיה פתוח לכל ארגוני ההצלה

    איתי גדסי No Comments on אושר טרומית: מוקד החירום 101 יהיה פתוח לכל ארגוני ההצלה

    הצלת חיים: לאחר מאבקים ממושכים על קבלת פניות החירום ומספרים נפרדים בין מוקדי ארגוני החירום, לפני זמן קצר עבר בטרומית החוק שיאחד את כלל ארגוני החירום תחת מספר אחד בלבד – 101. במד"א בירכו על החוק החדש שיעזור בהצלת החיים הקריטית

    אמבולנסים • אילוסטרציה
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצלת חיים: מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים, של מד"א ואיחוד הצלה, של חברת הכנסת עידית סילמן וקבוצת חברי כנסת, והצעה דומה של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. 37 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הבריאות.

    על פי החוק מוצע כי המוקדים הטלפונים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי, יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מוצע לאסדר את פעילות המוקד והקשור בפעילותו ולקבוע את השתתפות המדינה בתקצוב הפעלת המוקד, ולחייה פיקוח ובקרה של משרד הבריאות על המוקד באמצעות מינוי ממונה.

    בנוסף, מוצע לקבוע כי על הכוננים יחולו חבויות מטפל לפי חוק זכויות החולה, וחובות שמירת סודיות, וניתן יהיה לקבוע בתקנות הוראות לעניין הכיסוי הביטוחי שלהם.

    ממד"א נמסר: "אנחנו מעריכים מאוד את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה. השרים בחרו להוקיר את פעילות מוקד מד״א וצוותיו המסורים ולעגן בחקיקה כי מוקד 101 של מד״א ישמש המוקד הלאומי של מדינת ישראל והוא יהיה כפוף לפיקוח משרד הבריאות. עיקרון הפעלת הכוננים ימשיך לפעול כפי שמתבצע היום – בהתאם לזמינותם, מיקומם וכשירותם המקצועית. אנחנו מבקשים להודות לשר הבריאות ניצן הורביץ שעמד על כך שהשירות הרפואי שיינתן לאזרחי ישראל ימשיך להיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, כפי שהיה עד היום".



    0 תגובות